Ekipe so v podjetništvu ključnega pomena. Motivirana, multidisciplinarna ekipa lahko popelje skoraj kakršnokoli idejo do uspeha. Enako velja tudi obratno. Ekipa, ki za idejo ne kaže posebnega interesa, lahko pokvari še tako dobro idejo.
Za namen tekmovanja POPRI naj mentoriranci ekipe sestavijo sami. V osnovnih in srednjih šolah se bodo učenci najverjetneje združili glede na to, kako dobro se razumejo. To je v osnovi dober začetek. Študentje lahko člane ekipe poiščejo med sovrstniki, ki pokažejo zanimanje do problema, ki ga ekipa rešuje. Ekipe naj ne bodo sestavljene več kot iz petih oseb. V najboljšem primeru se v ekipi določi vodjo, ki bo skrbel, da delo poteka gladko.
V idealnem scenariju so ekipe multidisciplinarne. Sestavljene iz oseb, ki imajo različne karakterje, različna znanja. Nekdo bolje vodi, drugi bolje sledi, tretji ima določeno potrebno znanje, ki ga ostala dva nimata. Vsi trije so tako ključni člani ekipe.
V kolikor idejo že imamo, se vsem članom dodelijo vloge. Kdo bo kaj delal, kakšne so zadolžitve. Tako vsak od članov ekipe ve, za kaj je odgovoren.
Predvsem v osnovnih šolah se pogosto zgodi, da otroci trdijo, da ne vedo, s kakšno idejo bi se lahko prijavili na tekmovanje. “Vse je že narejeno”, “Jaz nikoli nimam idej” in “Bomo premislili do naslednjič” so najbolj pogosti izgovori v razredih. V takem primeru moramo učence motivirati in jim pokazati, da je do ideje izjemno enostavno priti. Spodaj sta dve poti, kako do idej pridemo hitro in enostavno.
Do ideje najlažje pridemo iz problema, ki ga opazimo v svetu. Da motivirate mentorirance, jim zastavite naslednja vprašanja:
- Kje ste v zadnjih dveh tednih opazili kašno težavo?
- Kaj je najtežje opravilo, ki ga opravljate?
- V kolikor nimate lastne težave, imajo težavo vaši starši ali drugi družinski člani?
Motivirajte mentorirance, naj se pogovorijo z družinskimi člani in najdejo težavo, ki jo želijo rešiti.
Druga možnost je, da pogledamo kakšna znanja ima ekipa in na podlagi tega izberemo področje dela (na primer, če nekdo v ekipi igra kitaro, izberemo področje glasbe). Ko enkrat izberemo področje lahko pregledamo, kakšne težave obstajajo na tem področju (Na primer, kje je ta oseba pri učenju naletela na težave). Nato pregledamo, kakšne rešitve za te težave že obstajajo in pogledamo, ali lahko določene težave rešimo na boljši način.
Predavanja, diskusije, izkustveno učenje, skupinske naloge, praktične delavnice.
12 do 20 učencev.
Učenci se razdelijo v skupine velikosti 3-5 učencev.
Oktober – januar
Skupaj 26 šolskih ur.
V primeru zadostnega števila prijav se bo interesna dejavnost izvedla na šoli, sicer pa na najbližji šoli, kjer bo dovolj prijav.