Podjetniški eksperiment

Podjetniški eksperiment je interesna dejavnost, ki omogoča razvoj veščine podjetnosti in se izvaja v osnovnih šolah. Zanimiv je zaradi svoje drugačnosti in prav zato so ga učenci dobro sprejeli. Na delavnicah spodbujamo kreativnost, inovativnost in podjetnost.

Uvod v poslovni kanvas

PRIMER

Problemi in potrebe kupcev

PRIMER

Sestava ekip

Ekipe so v podjetništvu ključnega pomena. Motivirana, multidisciplinarna ekipa lahko popelje skoraj kakršnokoli idejo do uspeha. Enako velja tudi obratno. Ekipa, ki za idejo ne kaže posebnega interesa, lahko pokvari še tako dobro idejo.

Za namen tekmovanja POPRI naj mentoriranci ekipe sestavijo sami. V osnovnih in srednjih šolah se bodo učenci najverjetneje združili glede na to, kako dobro se razumejo. To je v osnovi dober začetek. Študentje lahko člane ekipe poiščejo med sovrstniki, ki pokažejo zanimanje do problema, ki ga ekipa rešuje. Ekipe naj ne bodo sestavljene več kot iz petih oseb. V najboljšem primeru se v ekipi določi vodjo, ki bo skrbel, da delo poteka gladko.

V idealnem scenariju so ekipe multidisciplinarne. Sestavljene iz oseb, ki imajo različne karakterje, različna znanja. Nekdo bolje vodi, drugi bolje sledi, tretji ima določeno potrebno znanje, ki ga ostala dva nimata. Vsi trije so tako ključni člani ekipe.

V kolikor idejo že imamo, se vsem članom dodelijo vloge. Kdo bo kaj delal, kakšne so zadolžitve. Tako vsak od članov ekipe ve, za kaj je odgovoren.

Iskanje ideje

Predvsem v osnovnih šolah se pogosto zgodi, da otroci trdijo, da ne vedo, s kakšno idejo bi se lahko prijavili na tekmovanje. “Vse je že narejeno”, “Jaz nikoli nimam idej” in “Bomo premislili do naslednjič” so najbolj pogosti izgovori v razredih. V takem primeru moramo učence motivirati in jim pokazati, da je do ideje izjemno enostavno priti. Spodaj sta dve poti, kako do idej pridemo hitro in enostavno.

Od problema do ideje

Do ideje najlažje pridemo iz problema, ki ga opazimo v svetu. Da motivirate mentorirance, jim zastavite naslednja vprašanja:

-        Kje ste v zadnjih dveh tednih opazili kašno težavo?
-        Kaj je najtežje opravilo, ki ga opravljate?
-        V kolikor nimate lastne težave, imajo težavo vaši starši ali drugi družinski člani?

Motivirajte mentorirance, naj se pogovorijo z družinskimi člani in najdejo težavo, ki jo želijo rešiti.

Od področja do ideje

Druga možnost je, da pogledamo kakšna znanja ima ekipa in na podlagi tega izberemo področje dela (na primer, če nekdo v ekipi igra kitaro, izberemo področje glasbe). Ko enkrat izberemo področje lahko pregledamo, kakšne težave obstajajo na tem področju (Na primer, kje je ta oseba pri učenju naletela na težave). Nato pregledamo, kakšne rešitve za te težave že obstajajo in pogledamo, ali lahko določene težave rešimo na boljši način.

Učenci spoznajo značilnosti skupinskega dela, tehnike iskanja poslovne priložnosti, za katero pripravijo tudi pravi poslovni model, ki ga vsebinsko in vizualno oblikujejo skupaj z mentorjem. Poslovni model vsebuje elemente, ki se jih ne bi sramovali niti številni starejši posamezniki.
Učenci skupaj s prijatelji in pod vodstvom mentorja naredijo tudi prototip (maketa, plakat), ki ga na zaključnem srečanju predstavijo javnosti. Tako spoznajo sodobna orodja, ki predstavljajo podjetniško pismenost in dobijo pomembne izkušnje javnega nastopanja, ki jim bodo nedvomno koristile kasneje v življenju. Svojo podjetniško idejo bodo udeleženci lahko oddali na vseslovensko tekmovanje za najboljšo podjetniško idejo – POPRI in se potegovali za zmago v kategoriji osnovnošolcev.

Želim se vključiti v v podjetniški eksperiment.

POPRI je tekmovanje za najboljšo podjetniško idejo med mladimi. Že več kot 10 let je POPRI tisti, ki mladim omogoča razvoj inovativnosti, ustvarjalnosti in podjetnosti.

Potek dela

METODE DELA

Predavanja, diskusije, izkustveno učenje, skupinske naloge, praktične delavnice.

ŠTEVILO UDELEŽENCEV

12 do 20 učencev.
Učenci se razdelijo v skupine velikosti 3-5 učencev.

ČAS IZVEDBE IN TRAJANJE

Oktober – januar
Skupaj 26 šolskih ur.

KRAJ IZVEDBE

V primeru zadostnega števila prijav se bo interesna dejavnost izvedla na šoli, sicer pa na najbližji šoli, kjer bo dovolj prijav.

V naših programih sodeluje veliko izobraževalnih ustanov.
POGLEJ SEZNAM USTANOV

Soorganizatorji in partnerji

Soorganizatorji

Regijski partnerji

Glavni organizator

Seznam izobraževalnih ustanov, ki sodelujejo v POPRI tekmovanju.

IZOBRAŽEVALNE USTANOVE

Prijava na e-novice

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram