Imam super idejo. Želim jo uresničiti, a kako? Najprej potrebuješ voljo, potem pa znanje. Prvo pomoč najdeš na tej strani.
Popri izobraževanja na digitalnih platformah in startup dogodkih so prvi korak, da pričneš uresničevati tvoje sanje. Tukaj se naučiš, kako testirati svojo idejo na trgu, kako izdelati prototip, preveriti konkurenco, izdelati marketinško strategijo in idejo predstaviti.
Video tečaj te vodi preko vseh faz razvoja poslovnega modela, s katerim se prijaviš na POPRI!
Vsebine omogočata Javna agencija SPIRIT Slovenija in Ministrstvo RS za gospodarstvo, turizem in šport
Ekipe so v podjetništvu ključnega pomena. Motivirana, multidisciplinarna ekipa lahko popelje skoraj kakršnokoli idejo do uspeha. Enako velja tudi obratno. Ekipa, ki za idejo ne kaže posebnega interesa, lahko pokvari še tako dobro idejo.
Za namen tekmovanja POPRI naj mentoriranci ekipe sestavijo sami. V osnovnih in srednjih šolah se bodo učenci najverjetneje združili glede na to, kako dobro se razumejo. To je v osnovi dober začetek. Študentje lahko člane ekipe poiščejo med sovrstniki, ki pokažejo zanimanje do problema, ki ga ekipa rešuje. Ekipe naj ne bodo sestavljene več kot iz petih oseb. V najboljšem primeru se v ekipi določi vodjo, ki bo skrbel, da delo poteka gladko.
V idealnem scenariju so ekipe multidisciplinarne. Sestavljene iz oseb, ki imajo različne karakterje, različna znanja. Nekdo bolje vodi, drugi bolje sledi, tretji ima določeno potrebno znanje, ki ga ostala dva nimata. Vsi trije so tako ključni člani ekipe.
V kolikor idejo že imamo, se vsem članom dodelijo vloge. Kdo bo kaj delal, kakšne so zadolžitve. Tako vsak od članov ekipe ve, za kaj je odgovoren.
Predvsem v osnovnih šolah se pogosto zgodi, da otroci trdijo, da ne vedo, s kakšno idejo bi se lahko prijavili na tekmovanje. “Vse je že narejeno”, “Jaz nikoli nimam idej” in “Bomo premislili do naslednjič” so najbolj pogosti izgovori v razredih. V takem primeru moramo učence motivirati in jim pokazati, da je do ideje izjemno enostavno priti. Spodaj sta dve poti, kako do idej pridemo hitro in enostavno.
Do ideje najlažje pridemo iz problema, ki ga opazimo v svetu. Da motivirate mentorirance, jim zastavite naslednja vprašanja:
- Kje ste v zadnjih dveh tednih opazili kašno težavo?
- Kaj je najtežje opravilo, ki ga opravljate?
- V kolikor nimate lastne težave, imajo težavo vaši starši ali drugi družinski člani?
Motivirajte mentorirance, naj se pogovorijo z družinskimi člani in najdejo težavo, ki jo želijo rešiti.
Druga možnost je, da pogledamo kakšna znanja ima ekipa in na podlagi tega izberemo področje dela (na primer, če nekdo v ekipi igra kitaro, izberemo področje glasbe). Ko enkrat izberemo področje lahko pregledamo, kakšne težave obstajajo na tem področju (Na primer, kje je ta oseba pri učenju naletela na težave). Nato pregledamo, kakšne rešitve za te težave že obstajajo in pogledamo, ali lahko določene težave rešimo na boljši način.
KOBI
Približno 20% ljudi ima blage do zmerne težave pri opismenjevanju, za polovico od teh so težave izjemno hude. Ena od težav je disleksija, kjer imajo ljudje težave z zamenjavo črk (na primer ne razločijo med B in D) ter zlogovanjem besed. To je predvsem pomembno pri otrocih starih med 5 in 9 let, ki se učijo brati. Z branjem začnejo zaostajati za sovrstniki, kar pripelje do težav tudi pri učenju drugih predmetov. Pogosto je posledica tudi na psihični ravni, saj se ti otroci počutijo manjvredne ali celo manj inteligentne.
OLLO AUDIO
Amaterski ter pol profesionalni glasbeniki nimajo denarja za najem dragih studijskih ur ali vzpostavitev domačega mešalnega studia, ki so potrebni za izdelavo kakovostne glasbe. Lastniki studiev pa pogrešajo mobilnost, da bi lahko svojo glasbo mešali tudi izven svojega studia, na primer, ko potujejo ali ko naročnik zahteva še zadnje popravke, oni pa niso v bližini svojega studia.
ULLA
Pametna naprava ULLA je izdelek, ki rešuje dva problema ljudi. Ljudje, ki si želijo živeti zdravo, a so ugotovili, da (1) pijejo premalo vode. Zavedajo se problema, da spijejo premalo vode, vendar (2) se na to zaradi preobremenitev v službi niti ne spomnijo. ULLA tako tudi rešuje probleme, ki nastanejo zaradi dehidracije, kot so glavoboli, znižana produktivnosti, pomanjkanje energije in utrujenost. Izdelek je torej odgovor na slabo navado, ki jo imamo ljudje, da pogosto pozabimo piti vodo.
Kobi
V primeru Kobi imamo dve čisto ločeni skupini kupcev. Prva so matere, stare med 28 in 40 let, z otroci starimi med 5 in 9 let, ki imajo težave z opismenjevanjem.
Druga skupina so pedagoški delavci, ki vodijo na šolah skupine z otroci, ki imajo težave z branjem.
Ollo Audio
Kupci OLLO Audio slušalk so pol profesionalni glasbeniki, stari med 26 in 40 let, ki so dobro preskrbljeni, nimajo pa dovolj denarja za lasten mešalni studio.
Druga skupina pa obsega profesionalne glasbenike, stare med 36 in 60 let, ki imajo svoj studio, a potrebujejo dodatno referenco pri svojem delu oz. si zaželijo mobilnosti, ki jo studio ne omogoča (delo na poti ali od doma).
ULLA
Izdelek ULLA je najbolj primeren za osebe, ki želijo živeti zdravo, imajo zelo stresno službo in zaradi napornega urnika pozabijo na pitje vode. Zaradi pomanjkanja pitja vode lahko pride do glavobolov, utrujenosti, upada delovne energije in zmanjšanje produktivnosti. Zavedajo se tega problema, zato so si že kupili flaško za vodo, vendar problem kljub temu ostaja. Osebe prihajajo iz urbanih mestnih središč, imajo pametni telefon, zasedajo službe z dodano vrednostjo in sledijo trendom modernih tehnologij. Zelo verjetno skrbijo za svojo telesno aktivnost in prehrano.
Druga skupina bi lahko bili vsi tisti, ki želijo izgubiti odvečne kilograme in ob tem pazijo, da ne popijejo premalo (saj pitje vode posredno vpliva na hitrejšo izgubo kilogramov). Tudi te osebe najverjetneje živijo v mestnih središčih in uporabljajo pametni telefon (ter druge moderne tehnologije), obiskujejo ali vsaj so izrazile željo po obiskovanju skupnih ali individualnih vadb in informacije za hujšanje iščejo preko spletnih portalov.
Kobi
Rešitev je mobilna aplikacija za učenje branja. Posebej je izdelana za tiste, ki jim učenje branja dela preglavice. Uporabnikom dovoli uvoz katerekoli knjige v aplikacijo, besedilo nato prilagodi vsakemu posameznemu otroku, starš pa lahko skozi čas spremlja otrokov bralni napredek.
Ollo Audio
OLLO Audio slušalke dovoljujejo mešanje glasbe doma. Zaobidejo torej težave pol profesionalnih glasbenikov, ki nimajo lastnega mešalnega studia ali denarja za najem, saj z OLLO Audio slušalkami potrebujejo zgolj računalnik in pisalno mizo.
ULLA
ULLA je pametna naprava, ki jo s pomočjo silikonskega trakca namestimo na katerokoli flaško za vodo ali kozarec. Naprava nas spomni, da moramo piti vodo. Ima vgrajen senzor, ki zazna, če je poleg flaške oseba in se tako sama vključi/izključi. Ni je potrebno polniti, saj baterija vzdrži zelo dolgo in jo je enostavno za zamenjati. Sledi optimalnemu intervalu pitja vode. Namesto zvočnega uporablja svetlobni signal za opozarjanje in je tako primerna za delovna mesta v pisarniških okoljih. Je tudi oblikovalsko dovršen izdelek in jo lahko kupimo v 6 različnih barvah.
Kobi
Starši lahko ponoči spijo, saj njihovi otroci nimajo več bralnih težav
Razlaga: Ko ima otrok resno težavo, starš to čuti in se zelo obremenjuje. V primeru Kobi-ja starši aplikacijo kupijo predvsem zato, ker sami čutijo tesnobo svojega otroka in z njim podoživljajo muke, ki jih ima.
OLLO Audio
OLLO slušalke so enako zanesljive za mešanje glasbe kot studijski zvočniki. Poleg tega so ene redkih slušalk, ki jih lahko audio inženir, z nakupom rezervnih delov v spletni trgovini, v primeru poškodbe popravi kar sam. Prav tako stremimo k temu, da za vsak model slušalke omogočamo vsaj eno nadgradnjo v nov model.
ULLA
Smart hydration coach for your busy life. Pametni trener rehidracije za vaše natrpano poslovno življenje. ULLA je izdelek za ljudi, ki se zavedajo pomena pitja vode, potrebujejo le nekoga, ki jih bo na to spomnil. Spreminjanje slabih navad je tudi del vizije ustvarjalcev ULLE; postati podjetje, ki razvija in prodaja izdelke, enostavne za uporabo in ki pomagajo pri spreminjanju slabih navad.
Kobi
Neposredna konkurenca Kobiju so vse mobilne aplikacije, ki rešujejo težave dislektikov. Na primer Speechify ali Reading Eggs.
Posredna konkurenca Kobiju so vse ostale digitalne in fizične rešitve, ki rešujejo težave dislektikov. Na primer spletne platforme, ki ponujajo spletne vaje, računalniške igre, ki pomagajo pri disleksiji, tutorji, fizične knjige za dislektike,...
Kobijeve prednosti pred konkurenco so:
Je digitalna rešitev za mobilne naprave, kar pomeni, da je vedno z nami. Otrok jo lahko uporablja tudi ko čaka v vrsti za zobozdravnika.
Je bistveno cenejša od tutorjev in fizičnih knjig.
Za razliko od podobnih mobilnih aplikacij (Speechify) težavo odpravi, je ne zgolj zaobide.
Neulovljiva prednost je skupnost, ki jo Kobi gradi prek socialnih omrežij in institucij. Tudi če se konkurent danes loti istega produkta, bo za izgradnjo skupnosti potreboval veliko časa, saj tu bližnjice ne obstajajo.
Ollo Audio
Neposredna konkurenca so v tem primeru vse slušalke, ki so namenjene profesionalnim glasbenikom in imajo nevtralen frekvenčni odziv. Na primer Sennheiser ali Audio-Technica.
Posredna konkurenca v tem primeru so na primer studii, ki oddajajo svoje prostore v najem pol-profesionalnim glasbenikom. Stranka torej namesto slušalk najame studio za določen čas in s tem reši svojo težavo.
Prednosti pred konkurenco so:
- Višja kakovost zvoka po dostopni ceni
- Izdelana iz kakovostnih materialov
- Modularno sestavljene, kar pomeni, da lahko vsak kos zamenjamo
- Udobnost
- Mobilnost
Kobi
Neposredna konkurenca Kobiju so vse mobilne aplikacije, ki rešujejo težave dislektikov. Na primer Speechify ali Reading Eggs.
Posredna konkurenca Kobiju so vse ostale digitalne in fizične rešitve, ki rešujejo težave dislektikov. Na primer spletne platforme, ki ponujajo spletne vaje, računalniške igre, ki pomagajo pri disleksiji, tutorji, fizične knjige za dislektike,...
Kobijeve prednosti pred konkurenco so:
Je digitalna rešitev za mobilne naprave, kar pomeni, da je vedno z nami. Otrok jo lahko uporablja tudi ko čaka v vrsti za zobozdravnika.
Je bistveno cenejša od tutorjev in fizičnih knjig.
Za razliko od podobnih mobilnih aplikacij (Speechify) težavo odpravi, je ne zgolj zaobide.
Neulovljiva prednost je skupnost, ki jo Kobi gradi prek socialnih omrežij in institucij. Tudi če se konkurent danes loti istega produkta, bo za izgradnjo skupnosti potreboval veliko časa, saj tu bližnjice ne obstajajo.
Ollo Audio
Neposredna konkurenca so v tem primeru vse slušalke, ki so namenjene profesionalnim glasbenikom in imajo nevtralen frekvenčni odziv. Na primer Sennheiser ali Audio-Technica.
Posredna konkurenca v tem primeru so na primer studii, ki oddajajo svoje prostore v najem pol-profesionalnim glasbenikom. Stranka torej namesto slušalk najame studio za določen čas in s tem reši svojo težavo.
Prednosti pred konkurenco so:
- Višja kakovost zvoka po dostopni ceni
- Izdelana iz kakovostnih materialov
- Modularno sestavljene, kar pomeni, da lahko vsak kos zamenjamo
- Udobnost
- Mobilnost
Kobi
Kobi služi denar z mesečno naročnino. Ker opismenjevanje traja dalj časa, je smiselno, da se strošek uporabnika porazdeli na vsak mesec, ko aplikacijo uporablja. Podjetje je začelo poslovati z lastnimi sredstvi, ki jih je prispevala ekipa, nato pa se je prijavilo tudi na državne razpise za zagon mladih podjetij, kar je omogočilo dodaten razvoj produkta in podjetja.
Ollo Audio
OLLO Audio svoj denar služi s prodajo fizičnih produktov - večinoma slušalk. Podjetje je začelo poslovati z lastnimi sredstvi, ki so jih v podjetje vložili ustanovitelji, nato pa se je prijavilo na državne razpise, kar pripomoglo k premostitvi negativnega poslovanja, dokler podjetje ni postalo profitabilno.
Kobi
Največji strošek podjetja so stroški zaposlenih. Zaposleni skrbijo za razvoj produkta, za kar potrebujejo plače. Dodatni stroški so plačilo partnerjev (Google in Apple), ki si od prodaje odbijata svoj delež, saj prodaja teče prek njihovih kanalov (Trgovina Google Play ter Apple AppStore). Ostali odhodki so najemnine pisarn, plačilo računovodskih servisov, marketing,...
Ollo Audio
Največji strošek podjetja sta oglaševanje, stroški zaposlenih in ustvarjanje zadostne zaloge izdelkov. Ostali stroški obsegajo urejanje plačil (bančni stroški, stroški transakcij), plačilo poštnin, najem pisarne, plačilo računovodskih storitev.
Kobi
Vse, kar je ekipa Kobi potrebovala za učinkovit MSP je svinčnik in papir. Mobilna aplikacija namreč dislektikom pomaga tako, da obarva določene črke v besedilu in tako besedilo naredi berljivo za otroke s težavami. Ampak razvijanje mobilne aplikacije je zamudno. Ekipa je zato koncept testirala tako, da je na listu papirja pobarvala črke besedila in besedilo dala pred 120 otrok. Rezultate je nato primerjala z otroci, ki so brali navadno, neobarvano besedilo. 94% otrok je potrdilo, da je obarvano besedilo bolj enostavno berljivo, podatki pa so pokazali, da se na tak način izjemno poveča hitrost in natančnost branja, poviša pa se tudi motivacija. Ekipa za projektom Kobi je torej vedela, da imajo idejo, ki deluje ter stranke, ki jim je rešitev izjemno pomagala.
Ollo Audio
OLLO Audio je za izdelavo svojih prvih prototipnih slušalk uporabil tehnologijo 3d printanja, ki jim je omogočila hitro iteriranje skozi produkt ter iskanje idealnih rešitev. Vsakega od prototipov so dali v uporabo potencialnim kupcem, ki so se vrnili z uporabnimi informacijami. To je vodilo do izboljšanega produkta, narejenega po željah strank. OLLO je prototipe izboljševal, dokler niso prišli do slušalk, ki so bile primerne za prodajo.
Kobi
Glavna metrika pri projektu Kobi je število sklenjenih naročnin. Ta podatek pove, koliko denarja bo prišlo v podjetje v naslednjem mesecu, zato je ključnega pomena za načrtovanje marketinških in drugih aktivnosti.
Sekundarni metriki sta število sej, daljših od 3 minute ter količina prebranih besed v aplikaciji. Ti dve metriki merita aktivnost uporabnikov v aplikaciji. Bolj kot so uporabniki aktivni, večja je možnost, da bodo svojo naročnino podaljšali v naslednji mesec, zato predstavljata dobro osnovo za napovedovanje prihodnosti podjetja.
Ollo Audio
Glavna metrika je količina prodanih artiklov. Ta metrika pove, kako uspešno je bilo podjetje pri prodaji v zadnjem obdobju. Če se količina prodanih artiklov spremeni, podjetje išče razloge za spremembo. Na podlagi razloga lahko nato popravi aktivnosti in izboljša poslovanje.
Sekundarne metrike so število obiskov spletne strani, število garancijskih zahtevkov, število novih prijavljenih endorserjev in število izdelkov na zalogi.
ULLA:
Pritegnitev: Ogled spletne trgovine. (Koliko obiskovalcev spletne strani si ogleda tudi spletno trgovino?)
Aktivacija: Naročilo izdelka. (Koliko je opravljenih naročil glede na obisk strani?)
Zadržanje: Redna uporaba izdelka. (Ali to lahko merimo?)
Prihodek: Nakup izdelka.
Priporočila: Deljenje novic na socialnih omrežjih (Facebook, Instagram in Twitter)
Podjetniški eksperiment je interesna dejavnost, ki omogoča razvoj veščine podjetnosti in se izvaja v osnovnih šolah. Zanimiv je zaradi svoje drugačnosti in prav zato so ga učenci dobro sprejeli. Na delavnicah spodbujamo kreativnost, inovativnost in podjetnost.
Startup izziv je praktična, tri dnevna intenzivna delavnica za razvoj inovativne ideje v poslovni model, ki dijake, študente in mlade nauči metodologije vitkega podjetništva, s pomočjo katerih se izognejo izdelavi produkta, ki ga nihče ne želi ali ne potrebuje, svojo inovativno idejo pa spremenijo v delujoč načrt. Ob tem jih motivirajo, jim pomagajo in svetujejo različni mentorji, sestavljeni iz lokalnih podjetnikov in posameznikov iz podjetniškega sveta.